Site Overlay

Hvordan å Beregne Kunden Lifetime Verdi (CLV)

Markedsførere kjærlighet beregninger. Og kunden lifetime verdi (CLV) er ett av de viktigste tiltakene du kan spore.

Beregning av CLV kan gi nyttig innsikt i kundenes atferd, og når det brukes sammen med andre data, som til anskaffelseskost (CAC), det kan hjelpe deg å lage markedsføring beslutninger som leder til større lønnsomhet. Når du vet CLV av ulike kundesegmenter, du kan peke ut hvilke segmenter bære mest mulig verdi og justere din markedsføring for å maksimere resultatene for disse gruppene.,

Den beste nyheten? Du kan beregne CLV med en enkel formel.

Hva Er Kunden Lifetime Verdi?

Kunden lifetime verdi (CLV) er den totale mengden av inntekter en virksomhet kan forvente å tjene fra en kunde over hele perioden de forblir en kunde. Det er også noen ganger forkortet til CLTV eller bare LTV.

Flere fordeler gjøre å beregne kunden lifetime verdi et godt trekk for markedsførere.

Hvorfor Er Kunden Lifetime Verdi Viktig?,

for å skaffe den informasjonen du trenger for å beregne CLV, vil du komme til å bedre forstå virkemåten til dine kunder, fører til nye ideer for upsells eller økt kjøp frekvens.,elationship blir lønnsomt (på hvilket tidspunkt de inntekter du får fra dem er større enn kostnadene du har investert i å få dem som kunde)

  • Når kostnadene ved å opprettholde kunden oppveier dens verdi
  • Som personas eller segmenter som er mest lønnsomme
  • Med denne informasjonen, kan du:

    • Prosjekt inntekter for virksomheten planlegging
    • Plan for hvor mye du skal bruke for å få kunder
    • Spot muligheter for å øke kunde-lifetime verdi over tid

    Du kan også få et mer nøyaktig følelse av verdi for å tilordne til din konvertering beregninger., For eksempel, vil du vite hva det er verdt for å sikre en føre med din online annonsering programmer. Dette kan hjelpe deg med å evaluere dine markedsføringen.

    Kanskje best av alt, du trenger ikke et team av data analytikere til å hjelpe deg å beregne det. Med bare en enkel formel, kan du få en grunnleggende forståelse av livet verdi til dine kunder.

    Hvordan å Beregne Kunden Lifetime Verdi (CLV)

    Det er mange måter å beregne CLV., Hvis du er ny til denne beregningen, er en måte å starte er med denne grunnleggende CLV formel:

    CLV = (gjennomsnittlig verdi av et kjøp) X (antall ganger kunden vil kjøpe hvert år) X (gjennomsnittlig lengde på kundeforholdet i år)

    Hver av inngangene for formelen ovenfor krever beregning, også. Her er hvordan du kan finne dem ut.

    Gjennomsnittlige verdien av et kjøp
    kan Du finne den gjennomsnittlige beløpet som dine kunder bruker hver gang de kjøper ved å dele din årlige inntekt av antall innkjøp som ble gjort i løpet av året.,

    årlig omsetning / antall kjøp

    Antall ganger kunden vil kjøpe hvert år
    frekvensen av kjøp kan bli rekna ut ved å dividere antall innkjøp per år av antall kunder som kjøpte fra deg.

    total antall transaksjoner per år / totalt antall kunder som kjøpte fra deg

    Gjennomsnittlig lengde på kundeforholdet i år

    Hvis din bedrift opererer på kontrakter, kan du beregne den gjennomsnittlige lengden på kontrakter for å få dette tallet., Hvis du driver et abonnement-basert modell, del 1 av den hastigheten som du miste kunder, kalt churn pris.

    Bør du trekke den anskaffelseskost (CAC)?

    Noen virksomheter velger å inkludere kostnadene for å skaffe kunder i deres beregning av kunden lifetime verdi. Neil Bendle, en assisterende professor i markedsføring ved Western University Ivey ‘ s Business School, anbefaler å holde beregninger separat. Hans begrunnelse er at CLV er ment å være et fremtidsrettet mål, mens anskaffelseskost er tidligere tiltak., Han peker på at det kan gi et forvrengt syn på verdien av ulike kunder.Eksperter anbefaler å holde anskaffelseskost separat fra CLV beregninger Klikk for Å Tvitre

    anskaffelseskost er absolutt viktig å vurdere, men du kan sammenligne det etter at du har gått gjennom de grunnleggende beregning for CLV.

    Kunden Lifetime Verdi Eksempler

    Ikke alle selskaper vil faktor informasjon på samme måte for hver inngang nødvendig, så la oss gå gjennom beregning for to forskjellige forretningsmodeller.,

    Beregning av CLV for en SEO byrå

    Mange SEO byråer operere på en månedlig fakturering system. Kunden betaler en base kostnad per måned for deres plan, og de kan legge på kostnader for andre tjenester etter behov. La oss anta at det gjennomsnittlige beløpet som faktureres månedlig er $2000 per klient. Den gjennomsnittlige lengden av en kunderelasjon kan variere mye fra en fast til en annen, selv om den gjennomsnittlige byrå forholdet antas å være mindre enn tre år. La oss bruke to år i denne illustrasjonen.,

    Gjennomsnittlige verdien av et kjøp = $2,000
    Antall ganger kunden vil kjøpe hvert år = 12
    Gjennomsnittlig lengde på kundeforholdet i år = 2

    CLV = $2,000 x 12 x 2 = $48,000

    Dette viser at den gjennomsnittlige kunden på SEO agency er verdt $48,000 til firmaet ditt i løpet av sin levetid.

    Beregning av CLV for en online butikk

    Mange forhandlere er avhengige av et stort sett av kundene for relativt små transaksjoner. Dine kunder kan kjøpe hver dag hvis du er en kaffebar eller annethvert år hvis du selger møbler, for eksempel., La oss se på hva dette kan se ut for en online kleskjeden.

    Vi vil bruke følgende gjennomsnittlige data, men du må bruke dine egne data for å få et meningsfullt bilde for din bedrift. Din butikk management-programvaren kan inneholde mye av den informasjonen du trenger.

    Gjennomsnittlige verdien av et kjøp = $104 (kilde)
    Antall ganger kunden vil kjøpe hvert år = 3.58 (kilde)
    Gjennomsnittlig lengde på kundeforholdet i år = 3 (kilde)

    CLV = $104 x 3.58 x 3 = $1,116.96

    Den gjennomsnittlige mote detaljhandel kunden levetid verdien er $1,116.,96, ved hjelp av tallene ovenfor.

    Begrensninger av en Enkel CLV Formel

    Mens denne enkle formelen er praktisk, det er begrenset.

    Den enkle metoden for beregning kunden levetid verdien ikke vurdere faktorer som kan endre seg over tid. Dette kan omfatte lojalitet pris på dine kunder og eventuelle endringer i priser. Det er også ignorerer tidsverdien av penger, sier tall i gjeldende vilkår, som vil variere i fremtidige verdien.

    Du vil også finne at ulike segmenter av kunder som vil holde forskjellig verdi., Hvis du beregne CLV separat for ulike segmenter av kunder, kan det gi et kraftig utsikt over den verdien som din personas bidra, for eksempel. (Du kan lære mer om verdien av segmentering her.)

    Hvordan å Forbedre CLV for Din Bedrift

    Jo lenger en kunde fortsetter å kjøpe fra deg, jo større deres verdi for bedriften. Dermed kan du øke kundens lifetime verdi ved å forbedre retensjon og redusere churn pris:

    • Prioritere god service etter salget.
    • Sikre transaksjoner enkel og smidig.,
    • Utvikle en merkevare personlighet som hjelper kjøpere identifisere deg med på et personlig nivå.
    • Juster med en sak som er meningsfylt for kjøpere.
    • Tilbyr belønninger for fremtidige kjøp.
    • Legg til et oppsalg strategi.
    • Gi noe som ingen andre aktører i ditt område kan gi.

    Vurdere om noen av disse kan være fornuftig å inkludere i din markedsføring strategi. Så ta lager av hvordan CLV blir bedre.

    Beregne CLV, og Så Justere dem på

    CLV fortjener en plass blant andre mål og markedsføring beregninger for deg å måle., Det kan gi innsikt som vil bedre beslutninger og hjelpe deg å drive din virksomhet mot lønnsomhet.

    i Slekt: Hva er markedsføring Kpier?

    Det finnes ulike tilnærminger til å beregne kunden lifetime verdi. Etter hvert som bedriften vokser og blir mer komplekse, kan det hende du ønsker å utforske innganger i formel mer dypt og segmentere kundene inn i grupper, hver med sin egen beregning. For nå, kan denne enkle formelen kan sette deg på veien til en bedre forståelse av verdien av kundene for å hjelpe med å informere din markedsføring beslutninger.,

    Registrer deg for en gratis prøveversjon av Alexa er Avansert Plan i dag for å få tilgang til flere verktøy til guiden din markedsføring strategier.

    – >

    ABONNER PÅ ALEXA BLOGG

    Få ekspert markedsføring innsikt levert

    Motta nye SEO, content marketing, og konkurransedyktige analyse tips direkte til din innboks.

    – >

    x

    Legg igjen en kommentar

    Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *