Site Overlay

Sådan beregnes customer Lifetime Value (CLV)

marketingfolk elsker målinger. Og customer lifetime value (CLV) er en af de vigtigste foranstaltninger, du kan spore.beregning af CLV kan give nyttig indsigt i dine kunders adfærd, og når det bruges sammen med andre data, som omkostningerne ved erhvervelse (CAC), kan det hjælpe dig med at træffe markedsføringsbeslutninger, der fører til større rentabilitet. Når du kender CLV for forskellige kundesegmenter, kan du finde ud af, hvilke segmenter der har mest værdi og justere din markedsføring for at maksimere resultaterne for disse grupper.,

de bedste nyheder? Du kan beregne CLV med en simpel formel.

Hvad er kundens levetid værdi?

Customer lifetime value (CLV) er det samlede indtægtsbeløb, en virksomhed kan forvente at tjene på en kunde i hele den periode, de forbliver kunde. Det er også undertiden forkortet som CLTV eller bare LTV.flere fordele gør beregning af kundens levetid værdi et godt træk for marketingfolk.

Hvorfor er værdien af kundens levetid vigtig?,

Ved at erhverve de data, du har brug for til at beregne CLV, kommer du til bedre at forstå dine kunders adfærd, hvilket fører til nye ideer til upsells eller øget købsfrekvens.,elationship bliver rentabelt (på hvilket tidspunkt de indtægter, som du tjener på dem, er større end den pris, du har investeret i at få dem som kunde)

  • Når udgifterne til vedligeholdelse af kunden opvejer dens værdi
  • , Som personas eller segmenter, der er mest profitable
  • Med denne information, kan du:

    • Projekt indtægter for business planning
    • Plan, hvor meget du skal bruge for at erhverve kunder
    • få Øje på mulighederne for at øge kundernes levetid værdi over tid

    Du kan også få en mere præcis fornemmelse af den værdi, der skal tildeles til dine konverteringsdata., For eksempel ved du, hvad det virkelig er værd at sikre et kundeemne med dine online annonceringsprogrammer. Dette kan hjælpe dig med at evaluere dit markedsføringsforbrug.

    måske bedst af alt, du behøver ikke et team af dataanalytikere for at hjælpe dig med at beregne det. Med blot en simpel formel, kan du få en grundlæggende forståelse af levetiden værdien af dine kunder.

    Sådan beregnes customer Lifetime Value (CLV)

    Der er mange måder at beregne CLV på., Hvis du er ny til denne variabel, en måde at starte er med denne grundlæggende CLV formel:

    CLV = (gennemsnitlige værdi af et køb) X (antallet af gange, vil kunden købe hvert år) X (gennemsnitlige varighed af kundeforholdet i år)

    Hver af indgangene til ovenstående formel forudsætter beregningen, også. Sådan kan du finde ud af dem.

    Gennemsnitlige værdi af et køb
    Du kan finde det gennemsnitlige beløb, som dine kunder bruger, hver gang de køber ved at dividere din årlige indtjening med antallet af køb, der er foretaget i løbet af året.,

    en årlig omsætning / antal køb

    Antallet af gange, vil kunden købe hvert år
    hyppigheden af køb kan beregnes ved at dividere antallet af køb per år med antallet af kunder, der har købt fra dig.

    samlet antal køb transaktioner per år / samlede antal af kunder, der har købt fra dig

    Gennemsnitlige varighed af kundeforholdet i år

    Hvis din virksomhed opererer på kontrakter, kan du beregne den gennemsnitlige længde af kontrakter for at få denne figur., Hvis du driver en abonnementsbaseret model, divider 1 med den hastighed, hvormed du mister kunder, kaldet din churn rate.

    skal du trække omkostningerne ved erhvervelse (CAC)?

    Nogle virksomheder vælger at medtage omkostningerne ved at erhverve kunder i deres beregning af kundens levetids værdi. Neil Bendle, en adjunkt i marketing ved Ivestern University ‘ s Ivey Business School, anbefaler at holde metrics adskilt. Hans begrundelse er, at CLV er beregnet til at være en fremadrettet foranstaltning, mens anskaffelsesomkostninger er tidligere foranstaltninger., Han påpeger, at det kan give et forvrænget billede af værdien af forskellige kunder.Eksperter anbefaler at holde anskaffelsesomkostninger adskilt fra dine CLV-beregninger Klik for AT T .eet

    anskaffelsesomkostninger er bestemt vigtigt at overveje, men du kan sammenligne det, når du har gennemgået den grundlæggende beregning for CLV.

    eksempler på Kundelivsværdi

    ikke alle virksomheder vil faktorere information på samme måde for hvert input, der er nødvendigt, så lad os gennemgå beregningen for to forskellige forretningsmodeller.,

    beregning af CLV for et SEO-agentur

    mange SEO-agenturer opererer på et månedligt faktureringssystem. Klienten betaler en basisomkostning pr.måned for deres plan, og de kan tilføje omkostninger til yderligere tjenester efter behov. Lad os antage, at det gennemsnitlige beløb, der faktureres månedligt, er $2,000 pr. Den gennemsnitlige længde af et kundeforhold kan variere meget fra et firma til et andet, selvom det gennemsnitlige agenturforhold antages at være mindre end tre år. Lad os bruge to år i denne illustration.,

    Gennemsnitlige værdi af et køb = $2,000
    Antal gange en kunde vil købe hvert år = 12
    Gennemsnitlige varighed af kundeforholdet i år = 2

    CLV = $2,000 x 12 x 2 = $48,000

    Dette viser, at den gennemsnitlige kunde på din SEO agentur er værd $48,000 til din virksomhed i løbet af deres levetid.

    beregning af CLV for en online detailbutik

    mange detailhandlere er afhængige af et stort sæt kunder til relativt små transaktioner. Dine kunder kan købe hver dag, hvis du er en kaffebar eller en gang hvert par år, hvis du sælger møbler, for eksempel., Lad os overveje, hvordan dette kan se ud for en online tøjforhandler.

    vi bruger følgende branchegennemsnitlige data, men du skal bruge dine egne data for at få et meningsfuldt billede for din virksomhed. Din butik management soft .are kan indeholde meget af de data, du har brug for.

    Gennemsnitlige værdi af et køb = $104 (kilde)
    Antal gange en kunde vil købe hvert år = 3.58 (kilde)
    Gennemsnitlige varighed af kundeforholdet i år = 3 (kilde)

    CLV = $104 x 3.58 x 3 = $1,116.96

    Den gennemsnitlige mode retail customer lifetime value er $1,116.,96, ved hjælp af ovenstående figurer.

    begrænsninger af en simpel CLV-formel

    mens denne enkle formel er praktisk, er den begrænset.

    den enkle metode til beregning af kundens levetids værdi overvejer ikke faktorer, der ændrer sig over tid. Dette kan omfatte loyalitetsraten for dine kunder og eventuelle ændringer i din prissætning. Det ignorerer også tidsværdien af penge og angiver tal i nuværende vilkår, der vil afvige i fremtidig værdi.

    Du vil også opdage, at forskellige segmenter af kunder vil have forskellig værdi., Hvis du beregner CLV separat for forskellige segmenter af kunder, kan det give et stærkt overblik over den værdi, som dine personas bidrager med, for eksempel. (Du kan lære mere om værdien af segmentering her.)

    Sådan forbedres CLV for din virksomhed

    jo længere en kunde fortsætter med at købe fra dig, jo større er deres værdi for din virksomhed. Således kan du forbedre kundens levetid værdi ved at forbedre fastholdelse og reducere churn rate:

    • Prioriter god service efter salget.
    • gør transaktioner let og glat.,
    • udvikle en brand personlighed, der hjælper købere identificere sig med dig på et personligt plan.
    • Juster med en årsag, der er meningsfuld for dine købere.
    • tilbyde belønninger for fremtidige køb.
    • Tilføj en opsalg strategi.
    • Giv noget, som ingen andre operatører i dit rum kan give.

    overvej, om nogen af disse kan give mening at medtage i din marketingstrategi. Så gør status over, hvordan din CLV forbedrer.

    Beregn CLV, juster det derefter

    CLV fortjener en plads sammen med de andre mål og marketingmålinger, du måler., Det kan give indsigt, der vil forbedre beslutningsprocessen og hjælpe dig med at drive din virksomhed mod rentabilitet.

    RELATERET: Hvad er marketing KPI ‘ er?

    Der er forskellige tilgange til beregning af kundens levetid værdi. Efterhånden som din virksomhed vokser og bliver mere kompleks, kan du udforske input i formlen dybere og segmentere dine kunder i grupper, hver med deres egen beregning. For nu kan denne enkle formel sætte dig på vej til en bedre forståelse af værdien af dine kunder for at hjælpe med at informere dine marketingbeslutninger.,tilmeld dig en gratis prøveversion af Ale .as avancerede Plan i dag for at få adgang til flere værktøjer til at guide dine marketingstrategier.

    ABONNERE PÅ ALEXA BLOG

    Få ekspert marketing insights leveret

    Modtag ny SEO, content marketing, og konkurrencedygtig analyse tips direkte i din indbakke.

    x

    Skriv et svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *