Site Overlay

Sådan beregnes kundernes anskaffelsesomkostninger

Du kan bestemme dine kunders anskaffelsesomkostninger ved at tilføje alle omkostninger forbundet med din kundeopkøbsindsats (marketingomkostninger) og dividere det med antallet af nye kunder, du har erhvervet som et resultat.

afhængigt af dine rapporteringsbehov kan du beregne den samlede anskaffelsespris for kunder på et højt niveau eller dykke ned i dine kanalomkostninger eller kampagneomkostninger for at hente nye kunder.,nd din egen kunde købet omkostninger, herunder:

Navigering til denne Side:

  • Grundlæggende CAC Formel ↓
  • Detaljeret CAC Formel ↓
  • Kunde anskaffelsesomkostninger ↓
  • Gratis CAC Lommeregner Skabelon ↓

Customer Acquisition Cost Formler

På det mest grundlæggende niveau, kunden anskaffelsessummen formel ser ud som dette:

Marketing-Omkostninger (MC) / Antal af Kunder, der er Erhvervet (CA) = Customer Acquisition Cost (CAC)

eller

MC / CA = CAC

For eksempel sige, at du ønsker at kontrollere, hvor effektive dine PPC reklamer har været over den seneste uge., Lad os sige, at du har brugt $300.00 og erhvervet 8 nye kunder. Din kunde anskaffelsespris vil blive beregnet som følger:

$300.00 / 8 = $37.50

og din CAC for den kampagne ville være $ 37.50.men når du begynder at se på større marketingkampagner eller på hele din marketingindsats i en given periode, har du brug for en formel, der tegner sig for mere detaljerede udgifter.,

en Mere Detaljeret CAC Formel

Dette større formel, der tager mere specifikke udgifter i betragtning, herunder: løn for salg og marketing, personale og markedsføring & salg af software, der bruges.

eller

(MC + B + S + OS + OH) / CA = (CAC)

Lad os sige, at du ønsker at finde ud af dit certifikat til januar, og i løbet af januar, dine udgifter så ud som dette:

$13,125.00/1,235 = $10.,63 kundernes anskaffelsesomkostninger

opdeling af dine omkostninger

medmindre du allerede har alle dine marketing-og salgsudgifter regnet for og adskilt i disse forskellige kasser, kan det være vanskeligt at beregne din CAC. For at hjælpe dig med at tænke over, hvad du skal medtage i beregningen, er her en oversigt over de forskellige udgifter, du skal redegøre for.,Marketing

  • Social Media Marketing
  • Affiliate Marketing
  • Vise Reklamer
  • Native Reklamer
  • Reklame Omkostninger til Traditionel Markedsføring

    • Magasiner Tv
    • Tv
    • Radio
    • Avis
    • Brochurer
    • Flyers

    Event Marketing Omkostninger

    • Event Marketing Udgifter
      • Event Sponsorater

    Løn for Marketing & Salg

    Dette er temmelig ligetil, og som omfatter alle de medarbejdere, der er involveret i marketing og salg proces.,t brug, såsom:

    • Grafiske Designere
    • Tekstforfattere
    • Fotografer
    • Indflydelsesrige Marketingfolk
    • Digital Strateger

    Overhead Omkostninger til Markedsføring & Salg

    Andre omkostninger omfatter for markedsføring og salg teams kan omfatte:

    • Rejseudgifter
    • Underholdning og måltid udgifter
    • Kontor udstyr og forsyninger

    Customer Acquisition Cost Calculator

    Her har vi givet en nem-at-bruge skabelonen for dig at beregne kundens erhvervelse omkostninger ved hjælp af de input, der er nævnt ovenfor., For at bruge det skal du klikke på File -> lav en kopi, og så er du fri til at redigere den, som du ønsker!

    Når du har brugt lommeregneren, kan du undre dig – hvordan kan jeg se, om vores kundekøbsomkostninger er “gode”? Her er nogle benchmarks. →

    få Mere at Vide Om Kundernes Køb Strategi

    Hvis du er interesseret i at få flere kunder og oplever en bedre CERT, så læs vores artikel om Kundernes Køb Strategier. →

    Skriv et svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *